1. Thuis
  2. Klantenservice
  3. Welkom bij Vattenfall

Welkom bij Vattenfall

Welkom bij Vattenfall. Binnenkort leveren we je energie. Maar voordat het zover is, regelen we een zorgeloze overstap. Hier lees je hoe we dat doen. 

Zo gaat je overstap

  1. Welkom bij Vattenfall
    Je hebt een nieuw contract en we houden je graag op de hoogte. We maken meteen een Mijn Vattenfall-account voor je aan. Hier kan je de status van je aanvraag volgen. Je krijgt een e-mail van ons waarmee je direct je account activeert.

  2. Mijn Vattenfall
    In Mijn Vattenfall vind je alle informatie van je nieuwe contact, zoals de voortgang van je aanvraag of het aanpassen van je termijnbedrag. Zo kun je altijd alles makkelijk terugvinden.

  3. Wij zeggen het contract met je oude leverancier op
    Daar hoef je niets meer voor te doen.

  4. We leveren energie
    Vanaf de afgesproken datum leveren wij jouw energie.

Onze tools voor jou

Energie-app

Jonge vrouw in de keuken kijkt op haar mobiel naar de Energie-app

Met de Vattenfall Energie-app heb je zelf inzicht in je verbruik, advies over je termijnbedrag en praktische bespaartips. Zo houd je grip op je verbruik en op de kosten. 

Mijn Vattenfall

Vrolijke collega in vergaderruimte met laptop checkt Mijn Vattenfall

In Mijn Vattenfall regel je veel energiezaken zelf. Bekijk je facturen, betalingen of je jaarafrekening. Check je verbruik en pas gemakkelijk je betaaldag aan.

Onze chatbot Nina

Voorbeeld startdialoog van Nina: Ik ben Nina, de chatbot van Vattenfall

Onze chatbot Nina heeft antwoord op heel veel vragen. En kan je zelfs helpen met termijnbedrag aanpassen. Waar gewenst, zet ze je vraag door naar een van onze medewerkers. 

Exclusief: speciaal voor onze klanten

Spaar je al voor mooie cadeaus en duurzame producten? Hoe langer je klant bent, hoe meer punten je maandelijks spaart. Bekijk je puntensaldo of doe mee.

  • Ga naar Exclusief
  • Log in met jouw Mijn Vattenfall gegevens
  • Of meld je gratis aan
Meld je gratis aan

Veelgestelde vragen bij je overstap

Wat wordt de ingangsdatum van mijn nieuwe contract?

Je nieuwe contract gaat altijd in op de 1e dag van de maand. De ingangsdatum van je contract kan daardoor enkele weken later zijn dan je aanvraag. Meer informatie hierover vind je in de productinformatie die je van ons ontvangt. Bekijk hier een paar voorbeeldsituaties:

Situatie 1: je oude contract is verlopen, je vraagt in juli een contract bij ons aan. 

Vraag je een nieuw contract aan vóór 23 juli? Dan gelden voor jouw contract de tarieven van juli. De ingangsdatum van je contract is 1 augustus. 

Vraag je ná de 23ste van de maand je nieuwe contract aan, dan gelden de tarieven van de maand daarna, in dit voorbeeld de tarieven van 1 augustus. De ingangsdatum van je nieuwe contract is 1 september.

Situatie 2: je huidige contract loopt nog (tot maximaal 1 jaar), je vraagt in juli nieuwe contract aan. 

Vraag je vóór 23 juli een contract aan, dan gelden tijdens je nieuwe contract de tarieven van juli. De ingangsdatum van je nieuwe contract is de 1e van de maand nadat je oude contract eindigt.

Ik heb de contactbevestiging niet ontvangen

De contractbevestiging vind je terug in Mijn Vattenfall. We versturen de contractbevestiging binnen een uur digitaal op. Soms kan dit iets langer duren. Heb je de bevestiging na 3 werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik de startdatum van mijn contract wijzigen?

Ja, dat kan. Dit doe je via onze klantenservice.

We zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 - 15:00 uur.

Ik kan niet inloggen/uitloggen in Mijn Vattenfall

Heb je problemen met inloggen of uitloggen in Mijn Vattenfall? Kijk dan hier