1. MKB
  2. Klantenservice MKB
  3. Zakelijke energietarieven

Nieuwe zakelijke variabele tarieven

Per 1 september wijzigen onze variabele tarieven. We leggen uit wat er precies verandert en wat dit voor jou betekent.

Nieuw in Mijn Vattenfall: MKB Bespaarservice

Als je met je zaak ergens op kunt besparen, is dat goed nieuws. Dat geldt ook voor je energiezaken. Daarom hebben we speciaal voor onze klanten de MKB Bespaarservice: in één keer toegang tot alle services om te besparen op tijd, geld en energie.

Start met besparen

Voorwaarden

Mogen de leveringstarieven wel wijzigen?

We kregen een paar keer de vraag of we als energieleverancier onze tarieven wel mogen wijzigen. We zijn hier helder over. We doen er alles aan om een gunstig energietarief te bieden aan onze klanten door gunstig in te kopen.

De mogelijkheid om onze variabele tarieven te verhogen of te verlagen staat in artikel 19.3 van de algemene voorwaarden. Zie:

Artikel 19. Mogen we deze voorwaarden en onze leveringstarieven veranderen? 

19.3. We kunnen met elkaar afspreken dat we de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst.

Redenen hiervoor zijn:

  • overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas. Waaronder:
    • prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas
    • wijzigingen met betrekking tot marge en prijs- en inkooprisico’s
    • wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product
    • en wijzigingen in onze algemene kostenstructuur.

Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen. In dat geval zal deze reden duidelijk aan je uitgelegd worden.

Bekijk de algemene voorwaarden

Hoe wordt bepaald welk verbruik afgerekend wordt met de nieuwe tarieven?

Dat ligt eraan of je een slimme meter of nog een 'oude' meter hebt.

  • Bij een slimme meter lezen we de standen uit op 1e dag van de maand waarin de nieuwe tarieven ingaan.
  • Bij een oude meter schatten de we meterstanden zo goed mogelijk in per de 1e dag van de maand waarin de nieuwe tarieven ingaan. Wil je liever dat we de werkelijke standen gebruiken? Geef deze dan aan ons door. Dit kan tot 5 dagen voor of na de tariefwissel in Mijn Vattenfall. 
Wat wordt bedoeld met algemene voorwaarden?

Op de overeenkomst die we met je hebben gesloten zijn algemene voorwaarden van toepassing. Dit zijn afspraken die we met elkaar maken over het leveren van gas en/of elektriciteit. Je vindt de voorwaarden hier: 

Bekijk de algemene voorwaarden

Waar vind ik de voorwaarden?

We hebben verschillende voorwaarden: bijvoorbeeld algemene voorwaarden, specifieke productvoorwaarden en actievoorwaarden. Je vindt ze hier:

Naar alle voorwaarden

Overal en altijd inzicht in je verbruik en kosten

Besparen begint met inzicht. Gebruik het energierapport, bekijk je verbruik in Mijn Vattenfall of download onze Energie-app. Zo weet je precies of je moet bijsturen of juist goed zit.

Lees meer over altijd inzicht

We helpen je graag